lördag 9 november 2013

Fred's Foodtruck - genuint street food från mobilt gatukök


Typ av måltid: Lunch
Plats: Stockholm, Sverige
Datum: 5 november 2013

Mat: 7,5 av 10
Prisvärt: 8,5 av 10
Bäst: Pulled pork-köttet och chilisåserna
Guide Michelin: 
The World's 50 best by San Pellegrino: -
Övrig utmärkelse/rekommendation: -
Webbsida: http://www.fredsfoodtruck.se

Efter ett möte i centrala Stockholm var jag på väg till T-centralen och som av en slump stod Fred's Foodtruck och väntade runt hörnet. Jag bestämde mig omedelbart för att köpa en lunch to go.

Jag hade tidigare hört om Fred's Foodtruck men aldrig provat. Konceptet är en liten minilastbil som åker runt i Stockholm och står på olika platser dag för dag och serverar amerikanskinspirerat street food.
Kön var ganska lång, men gick ändå snabbt. Jag tog en Pulled Pork sandwich med cole slaw, äppelchutney och picklad rödlök.



Till sandwichen fanns även ett flertal starka såser att välja mellan. Jag provade att droppa på lite av två olika såser, bl.a. Ass kickin Cajun hot sauce.

Sandwichen var riktigt riktigt god. Ett fantastiskt gott kryddat pulled pork-kött som blev extra gott med de starka såserna och även coleslawen var super. Maten var så god att jag till och med glömde att fota den innan jag ätit upp halva!

Riktigt vällagat street food är tillsammans med exceptionell fine dining mina två favoritkategorier av mat. Jag kommer leta upp Fred's Foodtruck igen. Genom att följa deras Facebook-sida är det enkelt att se vart de står. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar