måndag 17 februari 2014

Shake Shack - Amerikanska snabbmatsburgare av väldigt hög klass!


Typ av måltid: On the go/street food
Plats: Grand Central, New York, USA
Datum: 26 januari 2014

Mat: 8,0 av 10
Service: N/A
Prisvärt: 8,5 av 10
Bäst: Brödet, köttet, friesen, milk shaken...
Guide Michelin: -
The World's 50 best: -
Övrigt: * i NY Times, 21/30 av Zagat
Webbsida: http://www.shakeshack.com


Sista dagen i NYC köpte jag ett par Allen Edmonds-skor. Fantastiska! Eftersom skoprovningen tog en liten stund började tiden för lunch bli knapp...

Köpte skor hos Allen Edmonds
Lyckligtvis ligger Allen Edmonds-butiken inte särskilt långt ifrån Grand Central, tågstationen. Och på Grand Central finns en Shake Shack! 

Shake Shack är en amerikansk fast food-kedja som öppnade 2004. År 2005 blev Shake Shack utsett till bästa burgare i New York av New York Magazine.

Efter rekommendation från flera olika vänner tog jag mig till Grand Central och kollade in menyn.

Meny
Det var lång kö fram till kassan, cirka 5-10 minuter (jag kom mitt i rusningstid). Jag hade därför gott om tid att välja och vraka. Valet slutade på en Single Shack Burger med Handcut Fries och en Hand Spun Shake, vaniljsmak. Jag betalde och fick en dosa som pep när det var min tur att hämta maten.

Shake Shack, Grand Central
Pip pip, äntligen!
Och då var det dags... Hamburgaren kom i en liten låda. Fint!

Min meny


Fräsch burgare!
Magiska fries!
Shake Shacks burgare är riktigt j***a god! Köttet är mycket bra och burgaren var väldigt fräsch med grönsakerna som ingick. Brödet var också väldigt bra. Friesen var om möjligt bland de vassaste jag käkat. Förbannat goda! Och milkshaken var väldigt god, härligt krämig och med god vaniljsmak. Med tanke på att hela kalaset kostade ca USD 13 (=85 SEK) kan det inte annat än anses vara riktigt prisvärt. Mmmm. Tänk om Shake Shack kunde komma till Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar